martes, 11 de junio de 2019

VIATGE A ITÀLIA !

Aquest curs els nois i noies de 4t d'ESO hem fet un super viatge a Itàlia per conèixer més el seu patrimoni històric, les belles arts conservades al llarg de la història i gaudir de vacances amb els companys i professors què... potser no els tornarem a veure. A continuació, un petit diari dels nostres dies allà.

21/22 d'Abril - Vam agafar l'autocar a la porta de l'institut a les 21h i vam marxar direcció Itàlia. El viatge va ser llarg ja que cada dues o tres hores havíem de parar uns minuts per menjar, i descansar de l'autocar. Finalment, 16 hores passades, vam arribar al nostre destí: Pisa.

23 d'Abril. En arribar, vam visitar la torre de Pisa i la Piazza dei Miracoli. Encara que el temps no ens va acompanyar a la nostra aventura (perquè plovia molt), vam poder passejar i fer fotos pels records. Al final del dia, vam anar cap a l'hotel on dormiríem dues nits.

24 d'Abril - Ben aviat, vam esmorzar a l'hotel i preparar-nos per visitar monuments importants, el Duomo la galeria dels Ufizzi a Florència. Vam passar tot el dia en aquella preciosa ciutat, podent gaudir de les seves vistes des de la cúpula de Florència. Per altra banda, un dels nostres tutors va captar totes les rialles i bon moments passats aquell dia a Florència amb la seva càmara de fotos.

25 d'Abril - Durant el dia, vam visitar San Gimigniano; vam poder gaudir dels seus carrers plens de cultura i història, i tastar la millor gelateria del món! En arribar la nit, vam instal·lar-nos en un hotel de Montecatini Terme i, a més a més, vam poder gaudir amb els companys i el professorat una festa plena de música, ball i bones vibres. També vam jugar a activitats diverses de manera col·lectiva.

26 d'Abril - Aixecar-se del llit no va ser gens fàcil després d'haver estat tota una nit amb els companys rient, ballant i jugant. Un cop ja a l'autocar, tothom volia dormir i recuperar les hores de son durant el viatge cap el Vaticà. Va ser llarg i avorrit, llavors el professorat i algún alumne va encarregar-se de que no ho fosi... Aquests vam possar música! Finalment, ningú va dormir res i, amb cara de zombies, vam visitar el Vaticà, els seus museus i, un dels més importants: la Capilla Sixtina; és meravellosa.
Més tard, vam visitar el Colisseu, també amb pluja...
A la nit, vam poder veure la increïble fontana di Trevi, amb els seus lluents llums i la seva aigua màgica. Alguns de nosaltres vam llençar la nostra sort a través d'un moneda, enfonsada a la vall de la font.
Una vegada a l'hotel, vaig pintar-lis henna a la mà a dos dels meus professors favorits i més bonics; sobretot la Vanessa.

27 d'Abril - Últim dia per aprofitar el viatge. Vam arribar a Roma i vam tenir pràcticament tot el dia lliure, per comprar souvenirs i d'altres regals pels nostres familiars i amics.
A la nit vaig conèixer a u grup de nois i noies molt agradables procedents de Galícia, una de les meves terres familiars. Em va fer molta gràcia ja que estava també altres dos gallecs de la meva classe. Els altres companys posaven cara d'extrany... no entenien gaire el que parlavem.
Va estar interessant la nit.

28 d'Abril - Tornem a Barcelona, però en vaixell. Per a la majoria no va anar molt bé el viatge... Molta por al mar obert, molts marejos, molta inseguritat... Encara que jo vaig estar còmode, acostumada a agafar el vaixell altres vegades. Investigant el cruer, vaig ficar-me a una discoteca on vaig ballar, sobretot amb la professora amb més ritme, la Vane.
També vaig conéixer gent de la Rioja, molt graciosos i agradables.
Després d'un llarg viatge, vam arribar al port de Barcelona. Quina alegria per a alguns desembarcar; donaven ganes de besar el terre espanyol!
Per finalitzar el nostre trajecte, vam arribar a la nit a la porta de l'institut, on esperaven amb molt entusiasme els nostres familiars.

Ha estat un viatge ple d'emocions, aventures i bons moments.

INVESTIGACIÓ: AUTORS RELEVANTS

ROSA CHACEL: Nació el 3 de junio de 1898 en Valladolid y fue una escritora española de la Generación del 27. Rosa creció en un entorno y ambiente que le permitió desarrollar una personalidad de gran independencia y una amplia cultura literaria (sobrina nieta de Zorrilla).
En 1909 estudió en la Escuela de Artes y Oficios y también se graduó en la Escuela del Hogar y Profesional de la mujer. Por otro lado, se matriculó en la Escuela Superior de Bellas Artes de San Fernando, con la finalidad de estudiar escultura, pese a que abandonaría esta materia en 1918.
Recomiendo su novela Estación. Ida y vuelta.

ANA MARÍA MATUTE: Va nèixer el 26 de juliol de 1925 i va morir el 2014. Va ser novelista i acadèmica de la llengua des de 1996, i ocupa un lloc preferent a la literatura infantil i juvenil catalana. També va formar part de la generació dels ''joves assombrats'', nom el qual ella, en la seva infància, reflexa els autors rellevants a la situació de la Guerra Civil. També va ser lectora professional en vàries universitats del Estats Units.
Matute va enamorar a mil·lers de lectors arreu del món i les seves obres han estat traduïdes a l'anglès, al francès, al norueg, al japonès...
Recomano el seu llibre Dimonis Familiars.

J. K. ROWLING: She was born on 31st July on 1965. She had the best known for writing the Harry Potter fantasy series. The book have won multiple awards, and sold more than 500 million copies, becoming the best selling book series in history. When Rowling was a child, she wrote fantasy stories wich she frequently read to her sister. Then, when she grew up, she studied at Wyedean School and Collage and, later, she did the special exams to enter at the Oxford University.
I recommend her serie books Harry Potter.

lunes, 3 de junio de 2019

LA NOVA VERSIÓ DE SANT JORDI, YEAH!!

Feia molt de temps, a les afores de la ciutat de Barcelona, hi vivia una població tranquil·la i serena. Era costum escoltar cantar els ocells i les boniques rialles dels nens i nenes gaudint als carrers del poble. Tot era plàcid i agradable, fins que... un divendres d'Abril va arribar-hi una noia que va revolucionar la cultura i els costums a la localitat. Era coneguda com la PRINCESSA, una ballarina de Break Dance que va mostrar les seves habilitats als espectadors que hi havien a les places i esglésies més importants.

PRINCESSA, agraïda dels elogis i aplaudiments, festejava amb el poble al ritme de la música.
Quan el sol va caure, la PRINCESSA va conèixer al rei del poble; ell tenia totes les riqueses que existien al món i era conegut com el DRAC. Lluïa uns texans de dues talles més grans que la seva, una samarreta dels Yankees i una gorra blava a conjunt amb les seves sabates Gucci. També el complementava brillants cadenes d'or penjant del seu coll. El DRAC semblava tenir una aparença normal, però ningú tenia més estil que ell, ja que també és professional fent beatbox.
La PRINCESSA va quedar-se impressionada amb ell: va viatjar a Tailàndia i a la Xina, on va guanyar tres campionats internacionals de Beatbox, i, d'altra banda, va quedar en segona posició mundial en 'Ritme més original' i 'Beatbox Rithm'.
Van xerrar una estona al bar del poble i, finalment, van decidir fer un espectacle al dia següent.

Tothom aplaudia, els infants desprenien felicitat i els més grans gaudien de l'ambient. La PRINCESSA va ballar al compàs que marcava el DRAC, amb un impressionant ritme seguit d'una base. Un cop acabat l'espectacle, tot el públic va aplaudir amb molta eufòria i entusiasme mentre llençaven ROSES, en honor als valors de la dansa: el respecte, la humilitat i la gratitud, entre altres.

Finalment, la PRINCESSA i el DRAC van anar-se a viure junts a Jamaica per a gaudir de la seva cultura Reggae i de la seva gent; el seu estil de vida, un nou món per conèixer.

jueves, 4 de abril de 2019

LA RECEPTAPER LLEPAR-SE ELS DITS!

TIRAMISSÚ

El tiramissú és un postre fred amb un gust dolç d'origen italià. A conmtinuació, la recepta per fer aquest deliciós plat.
Prèviament, haurem de comptar amb un total d'1h de preparació i 3h de repòs.

Tiramisú fácil. Receta tradicional italianaIngredients (per a 6 persones):
    Related image
  • Clara d'ou - 2
  • Rovells d'ou (yemas) - 4
  • Sucre - 100g
  • Formatge mascarpone - 400g
  • Un toc de vainilla i sucre glass
  • Melindros (tipus pa de pessic) - 200g
  • Xocolata negra rallada - 200g
  • Cacau en pols
PREPARACIÓ CREMA SABAYÓN

En primer lloc, escalfem aigua en una cassola gran i, mentre, separem els rovells de les clares en dues tasses diferents. Reservem les clares ja que les anem a muntar posteriorment.

Seguidament, barregem les yemes i el sucre glass amb un toc de vainilla i comencem a batre fins que faci escuma.

Acte seguit, introduïm la mescla en un bol amb aigua ben calenta i barregem amb unes varetes manuals o amb la batedora fins que la massa agafi un aspecte cremós.

PREPARACIÓ DEL TIRAMISÚ ITALIÀ

Batem els 400g de formatge mascarpone fins que quedi cremós i el barregem suaument amb la crema sabayón.

Muntem les clares que tenim reservades a punt de neu. Per a això, introduïm les clares en un bol on no hi hagi cap resta de grassa, o no pujaran.

Afegim un pessic de sal i comencem a batre mentre anem afegint-hi sucre en pols. Aconseguirem que les clares pugin i quedin ferms. Seguidament, manegem la merenga obtinguda amb una espàtula de silicona.

Afegim les clares muntades a la crema anterior i barregem amb compte fins que la massa quedi ben integrada.
Ja tenim la crema base del tiramisú!

PRESENTACIÓ FINAL DEL TIRAMISÚ

En primer lloc, posem una capa de melindros i una altra de crema, i així dues o tres vegades més fins acabar amb la crema. Acte seguit, polvoritzem cacau i una mica de xocolata negra ratllada. Finalment, el deixarem reposar a la nevera, d'un dia per a un altre, perquè refredi.

Related imageRelated imageRelated image

lunes, 11 de marzo de 2019

FESTEJEM EL CARNAVAL !!!

Carnaval, carnaval... has escoltat alguna vegada parlar del seu origen? En saps d'algunes tradicions i costums que existeixen als diferents països arreu del món? I n'has sentit parlar del super carnaval al Río de Janeiro?
Doncs, som-hi! Aquí trobaràs resposta a tots aquells dubtes que en tinguis sobre aquesta celebració tan coneguda.
Related image
El Carnaval té una data variable (entre el febrer i el març). Aquest combina elements com disfresses i màscares, grups que canten cobles, desfilades i d'altres festes al carrer.
Segons els historiadors, els origens d'aquesta festivitat neixen a l'Antic Egipte, fa més de 5.000 anys, amb celebracions semblants en l'època de l'Imperi Romà. Aquestes festes es realitzaven en honor a Baco, el Déu romà del caos, la festa i el ví. A arrel d'això, aquest costum va expandir-se per Europa i gran part a Amèrica.

CARNAVAL A VENÈCIA
La màscara és l'element més important del carnaval; va ser declarada com una festivitat pel Senado de la República de Venècia en 1196. El carnaval venecià va assolir el seu màxim resplendor al s. XVIII, on viatgers i aristòcrates de tota Europa acudien a aquesta festivitat per gaudir plàcidament.
L'objectiu d'aquest carnaval és que, mitjançant la diversió, la gent més pobre es burli públicament de l'aristocràcia; per això en porten màscares, per ocultar la seva identitat.

Related imageRelated image

CARNAVAL AL RÍO DE JANEIRO
És un dels esdeveniments més famosos en l'àmbit festius, i també un dels espectacles més grans a Amèrica. Exalta la música i els colors vius als carrers de la ciutat durant una setmana, on a la cúspide es troba l'espectacular desfilada de l'Escola de Samba que es du a terme en el Sambòdrom.
El carnaval al Río de Janeiro ha adoptat una influència africana, reflectida a les disfresses amb plomes, pedres precioses i herbes, i a les danses amb ritmes propis dels seus països d'origen. Més tard, va incorporar-se la samba, així convertint el carnaval en l'acolorida i emocionant festa que avui dia coneixem, quedant lligant amb l'estil musical nascut als barris africans de la ciutat.
Related imageRelated imageImage result for carrozas carnaval rio de janeiro

Qui controla internet... controla la teva vida

Internet, un altre món, un lloc accessible per tothom i perillós per a qui no l'utilitza bé. A banda de tots els avantatges que ens proporciona aquest, hem de conèixer els seus punts més perillosos i insegurs.
A continuació, he numerat uns consells recomanables de seguir per a garantir una bona seguretat:

1. Has de saber i conèixer les pàgines i webs que hi navegues.
  2. No hauries de publicar les teves dades personals, com per exemple edat, localitat on vius, aficions més agradables...
  3. Mai et facis passar per una altra persona volent enganyar o estafar a algú.
  4. No hi siguis molt confiat; potser volen prendre't informació confidencial o aprofitar-se de tu.
  5. Si utilitzes sovint les xarxes socials, vigila d'acceptar només els teus coneguts i conegudes.
  6. Si et registres a algun lloc, assegurat que la pàgina sigui fiable.
  7. Tenint en compte el consell anterior, utilitza una contrasenya amb un patró fàcil per enrecordar-te'n, però difícil d'esbrinar pels demés.
  8. No descarreguis documents o d'altres arxius sense una fiabilitat al 100%.
  9. És recomanable tenir instal·lat un sistema de seguretat o anti-virus per evitar problemes.
  10. Fes un bon ús dels avantatges que et propícia internet i les seves facilitats per la recerca d'informació.

Finalment, si en compleixes la majoria d'aquests tips, en podràs gaudir d'aquestes noves tecnologies!

My travel guide of Jamaica

This place has a tropical climate and it's acaribbean island, in Center America. The people who live in Jamaica have a different culture and customs than ours. Their history is special because they have had a peculiar life style. So, c'mon! Let's see  some things about Jamaica!

Mapa de Jamaica en un mapa del mundo con la bandera y el puntero del mapa. ilustración vectorial Foto de archivo - 62045535Related imageImage result for head top dancehall queen

About Jamaica
The official language of Jamaica is English but also they speak criollo in rural towns, that's a mix from English and a few African lenguages. The weather in this place is warm and wet, so you can go in whatever time of the year. Also you should know that in the mountains there's cold.
About food, is typical the Jerk chicken and fish with tomatoe sauce. Also jamaicans put lots of spices in all the meals. For the dessert, is common eat bananas.

Related imageImage result for fish jamaican foodRelated image

What to do?
If do you like reggae music, you can visit the Bob Marley's Museum in the house who lived this artist and who created amazing music, in Kingstong. In this Museum you be able to see his studio and photos. The ticket costs 27£.

For the doughty people, you can go to Calabash Bay Treasure Beach and stay in Jake's Hotel. This place has an amazing quiet views from the Hotel and also has a lot of facilities and activities to do with someone.

Imagen de la galería de este alojamientoImagen de la galería de este alojamiento

If you take the couple pack, you have these offers:
- 3 days and 2 nights: 200$
- 1 week included the meal: 800$
- 5 days + 2 sea activities: 600$

So, if you have any questions, you can ask us by the comments!